تنظیم outlook express برای ارسال ایمیل

شما با ایجاد یک اکانت ایمیل در سایت هایی که پروتکل pop و imap را به صورت رایگان ارائه می دهند، می توانید با نرم افزارهایی مانند اوت لوک مایکروسافت به صورت آفلاین ایمیل ارسال و دریافت کنید. به این صورت که موقع کار برنامه از طریق اینترنت به سرور ایمیل مورد نظر ارتباط برقرار کرده و پست الکترونیک شما را بررسی می کند؛ اگر نامه ای در صندوق باشد آنرا دانلود کرده و اگر نامه ای را برای ارسال مشخص کرده باشید آن را ارسال می کند.

برای تنظیم برنامه جهت کار با سرویس Gmail می توانید برنامه Gmail config را دانلود کرده و با اجرای آن  گزینه outlook express را انتخاب کرده، نام مستعار یا واقعی خود را در کادر display name و آدرس Gmail خود را در کادر e-mail address وارد کرده و بر روی configure کلیک کنید. در ادامه به تنظیم دستی برنامه اوت لوک برای استفاده از اکانت های hotmail و gmail پرداخته می شود.

ادامه توضیحات را در ادامه مطلب ببینید...


لینک های مرتبط:

تنظیم برای ارسال ایمیل توسط اکانت hotmail:  

ابتدا با مراجعه به سایت www.hotmail.com با کلیک روی گزینه signup ادامه مراحل یک آدرس ایمیل برای خود بسازید. بعد در برنامه اوتلوک اکسپرس از منوی tools گزینه accounts را کلیک کرده، بعد روی add  بعد بر روی mail کلیک کنید. در کادر نشان داده شده اسم واقعی یا مستعاری برای خود وارد کرده و بر روی next کلیک کنید. بعد آدرس ایمیلی را که در hotmail ساخته اید به طور کامل وارد نمایید و بعد روی next کلیک کنید. بعد در کادر گزینه My incoming mail server is a ، گزینه pop3 را انتخاب کرده،سپس در کادر گزینه Incoming mail (POP3, IMAP, or HTTP) server ، عبارتpop3.live.com را وارد کنید. در کادر گزینه Outgoing mail (SMTP) server ، عبارت smtp.live.com  را وارد کنید. بعد اکانت و رمز خود را وارد کنید. اگر می خواهید در هر بار ارسال ایمیل اکانت و پسورد از شما پرسیده نشود، گزینه Remember password  را تیک بزنید. بعد مطمئن شوید که گزینه Log on using Secure Password Authentication (SPA) انتخاب نشده است. بعد روی next  بعد از آن finish کلیک کنید. بعد در پنجزه Internet Accounts  روی سربرگ mail کلیک کنید. بعد روی اکانت هات میل خود کلیک کرده و گزینه properties را کلیک کنید. بعد در سربرگ advanced در قسمت Server Port Numbers این عبارات را وارد کنید: در کادر Incoming mail (POP3) عدد 995 را وارد کنید. در کادر Outgoing mail SMTP عدد 25 را وارد کنید. در زیر هر دو گزینه Outgoing mail SMTP و Incoming mail POP3گزینه This server requires a secure connection (SSL) را انتخاب کرده و سپس با کلیک ok همه پنجره ها را ببندید.


تنظیم  برای ارسال ایمیل با استفاده از اکانت gmail:

ابتدا با مراجعه به آدرس www.gmail.com و کلیک بر روی گزینه signup یک آدرس ایمیل برای خود بسازید. ضمناً در تنظیمات gmail خود باید امکان استفاده از پروتکل های مذکور را فعال کنید. برای این کار وارد setting شده و در قسمت Forwarding and POP/IMAP  گزینه Enable POP for all mail را کلیک کنید. می توانید گزینه Enable IMAP را نیز انتخاب کنید. در این صورت می توانید علاوه بر پروتکل pop از این پروتکل نیز جهت ارسال و دریافت ایمیل توسط نرم افزارها مربوطه یا مثلاً در گوشی تلفن همراه  استفاده کنید.
بقیه مراحل تنظیمات نیز مشابه روش کار برای hotmail میباشد. با این تفاوت که کادر incomming mail server را با عبارت pop.gmail.com و outgoing mail server را با عبارت smtp.gmail.com تکمیل کرده و بعد گزینه my server required authentication را تیک زده و بر روی گزینه Setting کلیک کنید و بعد در پنجره ظاهر شده گزینه اول را تیک بزنید که به صورت پیش فرض هم تیک خورده است. سپس در تنظیمات پورتها(Server Port Numbers ) هر دو گزینه را مانند قبل تیک زده و برای کادر Outgoing mail SMTP عدد 465 و برای کادر Incoming mail عدد 995 را وارد کنید. سپس با کلیک ok همه پنجره ها را ببندید.
برای دانلود برنامه gmail config می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

برای دانلود این برنامه اینجا را کلیک کنید


محصولات پیشنهادی و مفید برای شما:


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد