ارسال و دریافت ایمیل با گوشی تلفن همراه

در این مطلب به نحوه تنظیم گوشی همراه سونی اریکسون مدل k810 برای ارسال و دریافت ایمیل می پردازم.

در مورد سایر گوشی ها نیز این کار به شکل کم و بیش مشابهی انجام می شود.

با انجام این کار می توانید از طریق گوشی همراه خود با استفاده از سرویس های مختلف از جمله یاهو، جی میل، و حتی وبسایت شخصی یا سازمانی خود ایمیل ارسال و دریافت نماید.

برای این کار ابتدا باید سرویس GPRS را روی خط خود فعال کنید.

برای سیم کارت های ایرانسل این سرویس به صورت پیش فرض فعال می باشد. تنها کافیست یک اکانت (پروفایل) جهت دسترسی به اینترنت همراه روی گوشی خود تعریف کنید  یا می توانید با ارسال کد دستوری تنظیمات لازم را طی یک پیام کوتاه دریافت کرده و ذخیره کنید تا گوشی شما برای دسترسی به اینترنت تنظیم شود. در زمان نوشتن این مطلب اگر خط شما دائمی می باشد می توانید با شماره گیری#6*3*130*  و اگر خط اعتباری دارید با شماره گیری #7*140*  و ادامه مراحل تنظیمات را طی یک پیام کوتاه دریافت کنید.
ضمناً اگر گوشی همراه شما قابلیت دریافت تنظیمات از این طریق را ندارد با مراجعه به سایت ایرانسل-www.irancell.ir - تنظیمات لازم را به صورت دستی در گوشی وارد کنید.

جهت تنظیم دستگاه هایی مانند تبلت یا لپ تاپ در صورت استفاده از دیتا کارت (PCMCIA) می توانید با مراجعه به لینک http://irancell.ir/Layer2/?id=73 تنظیمات لازم را اعمال نمائید.

ادامه توضیحات را در "ادامه مطلب" ببینید.


لینک های مرتبط:




پس از رفتن به منوی گوشی خود به قسمت پیام کوتاه و از آنجا به قسمت email  بروید.سپس به قسمت تنظیمات (settings) رفته با انتخاب گزینه حساب جدید (new account) یک اکانت برای ایمیل دریافت کنید. این اکانت می تواند هر اسمی داشته باشد. اما در صورتی که می خواهید برای هر آدرس ایمیلی که دارید یک حساب در گوشی همراه خود ایجاد کنید بهتر است اسم این حساب متناسب با آدرس ایمیتان باشد تا موقع ارسال و دریافت با نگاه به اسم آن بتوانید تشخیص دهید که از کدام آدرس ایمیل خود استفاده می کنید.

بعد از انتخاب نام برای اکانت خود در گوشی، سایر تنظیمات نشان داده می شود. در قسمت email alert می توانید زنگ هشدار مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در صورت دریافت ایمیل شما را با خبر کند.

در قسمت connect using می توانید پروفایل  دسترسی به اینترنت را که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد انتخاب کنید. اگر پروفایلی نساخته باشید طی پیامی از شما خواسته می شود که این کار را انجام دهید.

در قسمت email address آدرس ایمیل خود را کامل تایپ کنید.

در قسمت conncetion type نوع پروتکلی که با آن ایمیل دریافت می کنید را انتخاب کنید.  می توانید یکی از دو گزینه pop3 یا imap4 را انتخاب کنید. (برای تنظیم gmail باید یکبار از طریق سایت آن وارد gmail خود شده و در تنظیمات ایمیل خود در قسمت pop/imap ، این سرویس ها را انتخاب کنید تا استفاده از آنها در نرم افزارهای ارسال و دریافت ایمیل و نیز در تلفن همراه  امکان پذیر شود.)


در قسمت incoming server نام سروری که با ایمیل را برای شما می فرستد را تایپ کنید. این بستگی به آدرس ایمیل شما و اینکه کدام یک از پروتکل های imap/pop را انتخاب کرده اید  دارد. مثلا برای یاهو  با استفاده از پروتکل pop3 باید به صورت pop.mail.yahoo.com باشد و برای پروتکل imap4 باید به صورت imap.mail.yahoo.com باشد.  یا برای gmail باید به صورت pop.gmail.com یا imap.gmail.com باشد.

برای سایر سرویس های ایمیل نیز معمولاً به همین صورت است. در صورت لزوم می توانید از مدیر سایت مربوطه در این مورد سوال کنید.

در قسمت user name مجددا ایمیل یا ID خود  و در قسمت Password رمز عبور خود را وارد کنید.

در قسمت outging server  اگر ایمیلتان یاهو است عبارت smtp.mail.yahoo.com و اگر gmail  می باشد عبارت smtp.gmail.com را وارد کنید.

سپس با انتخاب گزینه advanced settings به قسمت تنظیمات پیشرفته بروید.  در اینجا می توانید در قسمت your name  و signature به ترتیب نام و امضاء خود را قرار دهید. تا گیرنده ایمیل شما آنها را در ایمیل خود مشاهده کند.

در قسمت download s&R می توانید انتخاب کنید که فقط موضوع ایمیل ها یا هم عنوان و هم متن ایمیلها دانلود شود. یا محدودیتی بر اساس حجم ایمیلها تعریف کنید. مثلاً با انتخاب گزینه subject only فقط عنوان ایمیل ها دانلود می شوند؛سپس هر کدام را که بخواهید انتخاب می کنید تا محتویات آن دانلود و نشان داده شود. این طوری حجم داده های دریافتی تا حد امکان کم شده و از هزینه  GPRS کاسته می شود.


در قسمت check interval می توانید مشخص کنید طی دوره زمانی مشخصی گوشی همراهتان اتوماتیک mail boxشما را چک کند تا اگر ایمیلی دریافت کرده اید به شما خبر داده شده و ایمیلها دانلود شوند.

در قسمت allow conncetion می توانید مشخص کنید که جهت دسترسی به اتصال اینترنت از کدام شبکه استفاده شود. در صورتی که گوشی همراه شما عضوی از یک شبکه است، مثلا بین گوش و لپ تاپ خود یک شبکه ایجاد کرده اید و می خواهید از اینترنت لپ تاپ در گوشی استفاده کنید، می توانید از اینجا نام شبکه مذکور را انتخاب کنید؛ در غیر اینصورت نیازی به تغییر این گزینه نیست.

در قسمت out going copy می توانید یک آدرس ایمیل دیگر را مشخص کنید تا کپی ایمیل های خروجی به آن ارسال شود. در اینصورت هر ایمیلی که ارسال می کنید، کپی آن به آدرس مذکور نیز ارسال خواهد شد.

اگر پروتکل imap4 را انتخاب کرده اید، در قسمت encryption  برای هر دو گزینه incoming server و out going server ، گزینه ssl  را انتخاب کنید.

در قسمت outging user name و outgoing password مجددا ID و پسورد ایمیل خود را وارد نمائید.

حالا به عقب برگشته و inbox را باز نمائید. با انتخاب گزینه send & receive می توانید به ارسال و دریافت ایمیل بپردازید. اگر بیشتر از یک اکانت برای ایمیل خود در گوشی تعریف کرده باشید باید ابتدا اکانت مورد نظر را انتخاب کرده و سپس به ارسال و دریافت ایمیل بپردازید. اگر ایمیلی دریافت کرده باشید دانلود و نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه new هم می توانید به ارسال ایمیل بپردازید. در صورت صفحه ای نشان داده می شود که باید در کادر to آدرس ایمیل گیرنده و در قسمت subject در صورت لزوم عنوان ایمیل و در قسمت پایین آن متن ایمیل را وارد کنید. همچنین در قسمت attachments با انتخاب گزینه add می توانید فایل مورد نظر خود را به ایمیل پیوست کنید و با انتخاب send ایمیلتان را ارسال نمائید.

نظرات 3 + ارسال نظر
رسپینا سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ق.ظ

واقعا ممنون مدت زیدی بود که دنبال یه راه حل بودم گوشیم مشکل پیدا کرده بود و نمیتونستم کاریش کنم به هر جهت واقعا استفاده کردم از مطلبتون ممنون ممنون ممنون

حسین شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ب.ظ

با سلام و تشکر ،همیشه موفق باشید.

Hossein جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 03:26 ب.ظ http://Lucybrain7@gmail.com

Hi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد